czwartek, 30 czerwca 2011

Blog czy strona?

Autorem artykułu jest Michał Rybicki



W dniu dzisiejszym postaram się odpowiedzieć na pytanie, co lepiej prowadzić: bloga czy stronę? Wielu początkujących webmasterów staje przed takim wyborem, dlatego chciałbym podsunąć najbardziej optymalne rozwiązanie.

W dniu dzisiejszym postaram się odpowiedzieć na pytanie, co lepiej prowadzić: bloga czy stronę? Użytkowników Internetu dzielimy na dwie grupy. Pierwsza grupa to osoby, które szukają informacji. Druga natomiast owe informacje tworzy. Sporo osób po pewnym czasie dochodzi do wniosku, że nadszedł czas, aby zostawić jakiś ślad po sobie w Internecie i zabiera się za tworzenie swojego pierwszego projektu. Przeważnie jest to blog oparty na darmowym skrypcie, bądź strona internetowa na darmowym hostingu.trans

Ja również zastanawiałem się, którą opcję wybrać. Próbowałem wszystkiego. Najpierw była to strona, potem kolejna i kolejna, po drodze przewinęło się jakieś forum, a potem znowu strona i w koncu stan obecny, czyli blog (może już nie będę wspominał o tym, że planuje otworzyć kolejną stronę). Początkujący webmaster staje więc przed trudnym wyborem i szuka optymalnego rozwiązania. Mam nadzieję, że moje rozważania okażą się w tym przydatne.

Zacznijmy może od samej różnicy pomiędzy blogiem a stroną.

Blog to rodzaj strony internetowej zawierającej określoną liczbę odrębnych, samodzielnych, uporządkowanych chronologicznie wpisów, których twórcą jest właściciel bloga.

Strona internetowa to dokument parsowany za pomocą HTML lub XHTML, pobierany z dysku lokalnego komputera, bądź serwera internetowego i interpretowany po stronie użytkownika za pomocą przeglądarki. Cechą charakterystyczną stron jest hipertekstowość i multimedialność.

Na samym początku należy zastanowić się, co dokładnie chcemy zaoferować i przedstawić na swojej witrynie. Gdy wybierzemy już tematykę, to musimy zadać sobie pytanie, czy jesteśmy w stanie sami tworzyć unikalną treść, czy głównie będzięmy kopiować artykuły z innych stron inernetowych i zamieszczać na własnej? Załóżmy, że wybraliśmy tematykę komputerową. Przeglądamy Google i okazuje się, że stron komputerowych jest mnóstwo i teraz możemy zastanowić się, czy damy radę umieszczać u siebie treści, które pozwolą wyprzedzić konkurencję. Tematykę komputerową obrałem celowo, ponieważ powstaje dużo portali, które od samego początku są nastawione na kopiowanie artykułów od innych autorów z największych portali tematycznych. Czy na dłuższą metę przyciągnie to użytkowników? Moim zdaniem - nie.

Oczywiście powstają strony, które od samego początku posiadają unikalną treść i osiągają sukces - to nie podlega dyskusji. Chciałbym jednak przedstawić moje subiektywne zdanie na ten temat.

Załóżmy, że chcemy prowadzić niedużą witrynę i dodawać na bieżąco treści. Moim zdaniem najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest założenie bloga. Piszemy sobie subiektywnie, swobodnie, oceniamy i komentujemy. Wpisów przybywa, blog jest coraz wyżej w wyszukiwarkach, użytkownicy chętnie na niego zaglądają. Czego chcieć więcej? Po pewnym czasie, gdy mamy już dużą bazę danych i sporo unikalnej treści, możemy pomyśleć o założeniu strony internetowej. Jakie są wtedy korzyści? Jesteśmy podbudowani, że blog wypalił i teraz mamy większy zapał i entuzjazm przy nowym projekcie. Posiadamy treść, którą możemy podlinkować lub przenieść na stronę i mamy już na starcie dużo wartościowych artykułów. Gdy blog jest popularny, umieszczamy na nim informacje o naszej nowej stronie, linkujemy i w tym momencie promocja staje się o wiele łatwiejsza.

Teraz może wspomnę o korzyściach materialnych. Blog możemy założyć całkowicie za darmo i zarządzać nim, nawet gdy nie mamy dużej wiedzy webmasterskiej - wszystko odbywa się głównie poprzez przeglądarkę. Zdobyte doświadczenie na pewno zaprocentuje i potem będzie już tylko łatwiej. Zakładając stronę zazwyczaj trzeba wykupić domenę i opłacić hosting, potem zająć się pozycjonowaniem. Blog oparty na darmowym skrpycie oczywiście też trzeba reklamować, ale jest rozwiązaniem przyjaźniejszym dla wyszukiwarek.

Podsumowując, uważam że w początkowym okresie lepszym rozwiązaniem jest założenie bloga. Za darmo możemy się przekonać, czy damy radę systematycznie aktualizować treść i cieszyć się jego prowadzeniem. A gdy tylko okaże się, że wszystko idzie zgodnie z planem - możemy zająć się stworzeniem większego projektu, jakim jest strona internetowa.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

środa, 29 czerwca 2011

Trudny proces pozycjonowania stron

Autorem artykułu jest pacman82



Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych to jeden z najpopularniejszych sposobów promowania stron internetowych w sieci. Coraz więcej firm inwestuje mnóstwo pieniędzy, aby znaleźć się na szczycie listy wyszukiwanych stron. Wiąże się z tym znacznie większa liczba klientów oraz automatycznie znacznie wyższe dochody.

Okazuje się, że skuteczne pozycjonowanie stron jest bardzo trudne. Jego istotnym elementem jest odpowiedni wybór kluczowych słów oraz ocena ich konkurencyjności. Aby sprawdzić jakie hasła są najczęściej wpisywane do wyszukiwarki można skorzystać z listy najpopularniejszych fraz.

Ciekawym narzędziem jest Google Keyword External Tool, ponieważ umożliwia porównanie konkurencyjności różnorodnych fraz oraz podaje listę słów kluczowych zbliżonych do naszej propozycji. Można także metodą prób i błędów własnoręcznie wpisywać kombinacje słów do wyszukiwarki sprawdzając w jaki sposób pozycjonują się konkurencyjne firmy z danej branży. Wszystkie te działania mają na celu znalezienie i wybranie kilku fraz zróżnicowanych pod względem trudności i konkurencji. Należy liczyć się jednak z tym, że im bardziej atrakcyjna i potencjalnie bardziej zarobkowa fraza, tym trudniejsze okazuje się pozycjonowanie jej.

Najskuteczniej sprawdza się frazy poprzez samodzielne przeglądanie wyników zwracanych przez wyszukiwarkę. Jeśli wśród nich najczęściej pojawiają się wikipedia, katalogi, małe fora i prywatne strony, to fraza najprawdopodobniej jest mało konkurencyjna. Można także zaryzykować i porównywać frazę sprawdzając ilość stron zwracanych przez wyszukiwarkę. W ten sposób udaje się określić popularność hasła. Jeśli znajdziemy mało konkurencyjną i odpowiednio atrakcyjną frazę możemy spokojnie wziąć się za pozycjonowanie stron. Proces jest wieloetapowy i skomplikowany, jednak odpowiedni dobór słów gwarantuje pewny sukces.

Dzięki poczynionym inwestycjom pozyskiwanie nowych, zainteresowanych współpracą kontrahentów staje się znacznie łatwiejsze.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

poniedziałek, 27 czerwca 2011

Historia internetu

Autorem artykułu jest Robert Kiesiak



Internet tak jak wszystkie wspaniałe wynalazki ma wojskowe pochodzenie i jak większość powstał w USA. Jego największy wzrost przypadł koniec XX wieku.
Kiedy rozpoczęła się zimna wojna w USA pojawiła się obawa o bezpieczeństwo ich wojskowych systemów łączności. Scentralizowany dotychczas system przekazywania informacji był mało odporny na atak rakietami dalekiego zasięgu. Wtedy to właśnie zaplanowano stworzenie sieci równoległych połączeń informacyjnych. Założeniem systemu były węzły informacyjne. Cały system miał być odporny na zniszczenie pewnej ilości węzłów. Do opracowania tego systemu powołano w 1958 roku Agencję Zaawansowanych Projektów Badawczych(ARPA). To dokonania tej grupy badawczej Departamentu Obrony przyczyniły się do powstania internetu.

W 1969 roku powstała pierwsze zdecentralizowana sieć - ARPAnet, budowę której rozpoczęto 2 lata wcześniej. Na początku sieć łączyła kilka instytucji rządowych i ośrodków badawczych. Na początku lat siedemdziesiątych rozpoczęto też pracę nad zestawem protokołów TCP/IP. Ważną datą w rozwoju internetu był rok 1971, kiedy to Ray Tomlinson stworzył pocztę elektroniczną e-mail. On też jest twórcą znaku @. W 1979 powstały grupy dyskusyjne usenet.

Na początku lat 80 Ian Postel opracował system DNS, który wiąże numery IP komputerów z ich nazwami domen. Przez wielu jest on uważany za ojca internetu. W początkach lat 80-tych rozpowszechnił się termin INTERNET, mimo że jako pierwszy użył tego sformułowania Vinton Cerf już w 1974 roku. W tym czasie sieć komputerowa nadal była domeną wojskową. Dopiero pod koniec lat osiemdziesiątych piecze nad rozwojem sieci przejęły na dobre instytuty naukowe. W 1988 roku do się przyłączonych było około 60 tysięcy komputerów.

Szybki rozwój internetu rozpoczął się od początku lat 90-tych. Już w 1988 roku swój żywot zakończyła formalnie ARPAnet. Od 1991 możliwe stało się używanie sieci do celów komercyjnych co znacznie przyspieszyło rozwój internetu.

W 1989 roku Tim Berners-Lee stworzył podstawy HTML. Zaraz potem powstała pierwsza strona www. Pierwszą graficzną przeglądarkę stron o nazwie Mosaic stworzono w 1993 roku. Jej kontynuacją stał się bardzo popularny projekt Netscape. W tym też roku w Polsce powstaje przy Uniwersytecie Warszawskim Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa (NASK).

Wraz ze wzrostem ilości stron internetowych w sieci pojawiły pojawiły się pierwsze wyszukiwarki takiej jak AltaVista. W 1994 roku David Filo i Jerry Yang stworzyli najpopularniejszy katalog stron www - Yahoo. Yahoo to dziś jedna z najpopularniejszych stron na świecie. Pierwszym polskim katalogiem stron była Wirtualna Polska. Z czasem WP przerodziło się w jeden z wiodących polskich portali informacyjnych.

Obecnie internet to ważna dziedzina gospodarki i obok telewizji, radia i prasy ważne medium informacyjne o zasięgu globalnym. Przy budowie i utrzymaniu sieci pracują miliony osób. Jeszcze więcej zajmuje się tworzeniem aplikacji sieciowych. Projektowanie stron www także daje zajęcie szerokiej rzeszy programistów na całym świecie.

---

Portal informacyjny www.web-news.eu to źródło aktualnych i archiwalnych informacji z kanałów RSS, internetowe biura prasowe oraz moderowany katalog stron www.


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl